Na co zwrócić uwagę przed skorzystaniem z usług serwisu IT?

Kompleksowa obsługa informatyczna przedsiębiorstw

Opinie

Niewątpliwie w dzisiejszych czasach sugerujemy się wszechobecnymi recenzjami i opisami innych. Warto zatem sprawdzić jak dany serwis IT ocenili jego klienci. Można pokusić się również o kontakt z przedsiębiorstwami, z którymi współpracuje firma świadcząca usługi outsourcingu IT, z którą chcemy podjąć współpracę. Pracownicy naszego działu serwisu informatycznego przez 30 lat uzbierali sporo anegdot od klientów, którzy zwrócili się o pomoc w postaci naprawy laptopa czy komputera, po wcześniejszej nieudanej naprawie w innym serwisie.

Szybkość realizacji usług i czas reakcji

W przypadku awarii w infrastrukturze IT trzeba działać natychmiastowo. Przydatna jest wtedy pomoc zdalna w postaci helpdesku lub szybki przyjazd serwisanta do siedziby klienta. Przy podjęciu współpracy polegającej na outsourcingu IT należy zatem dopytać jaki czas reakcji może zapewnić firma informatyczna, a w przypadku jednorazowej usługi naprawy komputera czy notebooka, kiedy możemy spodziewać się odbioru naprawionego sprzętu.

Specjalizacje i ilość pracowników serwisu IT

„Jeśli wiesz, że jest coś, co ktoś inny może zrobić lepiej, to niech to zrobi.” Liczy się doświadczenie, kompetencje potwierdzone certyfikacjami, ale przede wszystkim ciągłe doskonalenie umiejętności i poszerzanie wiedzy w swojej dziedzinie. Szczególnie kiedy chodzi o zaawansowane systemy teleinformatyczne. Znaczenie ma również liczba wykwalifikowanych specjalistów vs. liczba obsługiwanych przez nich firm. Niedopuszczalna jest sytuacja, kiedy wymagana jest natychmiastowa reakcja na awarię, a serwisant nie jest wstanie pomóc od razu, ponieważ ma zbyt dużo klientów lub przebywa w danym momencie na urlopie i nie ma zastępstwa. W przypadku naszej firmy mamy obecnie zarówno techników jak i inżynierów IT:

  • inż. Jarosław Damse- backup i rozwiązania storage’owe, wirtualizacja (Netapp, Veeam), tel. 509 801 289
  • inż. Paweł Myślicki- projektowanie, utrzymanie i zabezpieczenia sieci, wdrożenia Fortigate, tel.575 390 330
  • Marcin Żerkowski- wdrożenia i zarządzanie usługami Microsoft on premis i Office 365, tel. 575 370 990
  • Adam Pieńkowski- wdrożeniowiec systemów NAS (QNAP, Synology), tel. 575 370 680
  • Mateusz Kuleczka- serwisant, projektowanie, utrzymanie sieci, tel. 575 220 630
  • Adrian Czyszkowski- kierownik działu serwisu IT (serwis po/gwarancyjny sprzętu IT), tel. 61 665 71 73

Gwarancja sprzętu zastępczego na czas awarii i naprawy

Dla wielu firm bardzo ważna jest ciągłość pracy a awaria serwera, switcha czy innego sprzętu może być kluczowa dla zachowania ciągłości działania. Dlatego tak ważne jest zapewnienie sprzętu zastępczego. 

Cena i określenie rzeczywistych potrzeb firmy (w przypadku kompleksowej obsługi IT dla firm)

Profesjonalny serwis IT zawsze przeprowadza konsultacje zanim podejmie się naprawy sprzętu IT lub stałej współpracy w ramach outsourcingu IT , by dobrać odpowiednie rozwiązanie. Osoba nie znająca się na sprzęcie komputerowym i cenach wymiany lub naprawy uszkodzonej części jest niejako zmuszona do polegania na fachowej wiedzy osoby zajmującej się naprawą komputerów. W związku z tym należy zwrócić uwagę, czy wymieniona część będzie równie dobra co jej poprzednik oraz jaka jest jej cena.

W przypadku klientów biznesowych lub instytucjonalnych często poza naprawami komputerów i notebooków usługi polegają na instalacji, konfiguracji i/lub projektowaniu zaawansowanych systemów IT. W takim przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo danych, odpowiednie zabezpieczenia infrastruktury IT, np. w postaci backupów.

Nasza firma przygotowuje indywidualne wyceny, dzięki czemu możemy zapewnić kompleksową obsługę informatyczną dla dużych przedsiębiorstw i małych firm, jednocześnie minimalizując koszty z tym związane.

Dział serwisu:

serwis@ht.poznan.pl

tel.: +48 61 665 71 73