Różnica między Office 365 a lokalnym serwerem Exchange

Z około 80 milionami płatnych subskrybentów Office 365, migracja do chmury stała się gorącym tematem dyskusji. Rozwój usług w chmurze dał nową definicję większego zwrotu małym kosztem, o ile mówimy o zasobach IT. Organizacje pracujące z usługami Exchange mają możliwość migracji do środowiska online lub utrzymania go lokalnie. Jednak organizacje powinny sprawdzić różnicę między usługą Office 365 a Exchange on-Premise.

Kiedy mówimy o organizacjach, które zarządzają własnym systemem MS Exchange, najważniejszym pytaniem, które przychodzi im do głowy, jest to, czy migracja do Office 365 okaże się korzystna, czy nie. Ponieważ zarówno chmura, jak i lokalny serwer Exchange mają swoje wady i zalety, decyzja o migracji nie jest łatwa.

Różnica między Office 365 a Exchange On-Premise

Wraz z premierą w 2011 roku, Office 365 wyznaczył punkt odniesienia dla usług IT dla małych i dużych środowisk biznesowych, przenosząc Office do chmury. Od wiadomości e-mail po aplikacje pakietu Office, do których można uzyskać dostęp z dowolnego miejsca na świecie, usługa Office 365 zrewolucjonizowała tradycyjny przepływ pracy w organizacji. W tej sekcji usługi Office 365 skupimy się zarówno na zaletach, jak i wadach związanych z usługą Office 365.

Zalety Office 365 nad Exchnage On-Premise

Zwiększona skalowalność — jedną z największych zalet przeniesienia Exchange do chmury jest to, że otrzymujesz prawie wszystkie podstawowe funkcje dostępne dla lokalnej platformy Exchange. Oferowane przez Internet miejsce do przechowywania poczty e-mail o pojemności 50 GB można synchronizować ze smartfonami, komputerami PC, tabletami i komputerami Mac za pośrednictwem ActiveSync. Firma Microsoft zapewnia możliwość zakupu dopasowanych licencji dla potrzeb użytkowników pracujących w Twojej organizacji.

Mniejsze inwestycje — Mniejsze inwestycje to kolejna korzyść, z której korzysta użytkownik podczas korzystania z usługi Office 365. Użytkownicy mogą wybierać spośród wielu planów. Co więcej, możesz zainstalować Office na telefonach komórkowych, komputerach PC i komputerach Mac do 5 instalacji każdego typu urządzeń dla każdej licencji.

Otrzymasz również bezpłatny dostęp do usług, takich jak SharePoint Online, Teams, OneDrive itp. (za które będziesz musiał zapłacić, jeśli korzystasz z programu On-Premise Exchange). Możesz łatwo zwiększyć lub zmniejszyć liczbę zakupów konta w zależności od liczby użytkowników. Jest to główna różnica między usługą Office 365 a programem Exchange On-Premise.

Minimalne ryzyko utraty danych — Microsoft rozszerza zabezpieczenia i inwestuje w zapewnienie uwierzytelniania dostępu do danych organizacyjnych swoich użytkowników. Oprócz tego, aby zwiększyć dodatkowe bezpieczeństwo wiadomości e-mail, możesz dodać do swojego konta wieloetapowe uwierzytelnianie. Ponadto Microsoft gwarantuje bezpieczeństwo danych w przypadku awarii lub klęsk żywiołowych.

Bezproblemowa aktualizacja — użytkownicy posiadający subskrypcje Office 365 mają dostęp do najnowszych rozwiązań dla swojej organizacji. Użytkownicy uzyskują dostęp do wszystkich ulepszeń Office 365 po ich wydaniu. Produktywność użytkowników wzrasta, gdy są przyzwyczajeni do zmian. Wszystkie aktualizacje przebiegają płynnie, bez angażowania zespołów IT organizacji.

Wady usługi Office 365 w stosunku do Exchnage On-Premise

Brak kontroli administracyjnej — największą wadą subskrypcji usługi Office 365 jest to, że organizacje tracą kontrolę administracyjną nad swoimi danymi. Ponieważ dane są przechowywane na serwerach Microsoft, których lokalizacja pozostaje nieznana użytkownikom. Ponadto dane przechowywane na serwerach mogą być podatne na działanie systemów prawnych innych krajów.

Nieintuicyjna migracja — począwszy od wymagań wstępnych, etapy pełnej migracji z Exchange On-Premise do Office 365 to bardzo żmudne zadanie. W przypadku braku wsparcia wiele firm, które planują migrację, kończy się na anulowaniu migracji.

Integracja aplikacji firm trzecich — jeśli chodzi o integrację aplikacji innych firm z Office 365, elastyczność integracji jest ryzykowna. Aktualizacja odbywa się automatycznie po wprowadzeniu najnowszej wersji usługi. Użytkownicy nie mają kontroli nad aktualizacjami. Przez co mogą wyniknąć problemy w przepływie danych między aplikacjami.

Serwer Exchange On-Premise—odnosi się do wewnętrznych serwerów Exchange w firmie. Instalacja lokalnego programu Exchange Server to tradycyjny sposób, w jaki organizacje dotychczas pracowały z programem Exchange Server. Poniżej opisano niektóre ze skojarzonych różnic między programem Exchange On-Premise a Office 365.

Zalety Exchange On-Premise

Pełna kontrola— administrator ma kontrolę nad całą konfiguracją sprzętu i oprogramowania na serwerze Exchange. Organizacja odpowiada za pełną konserwację serwera, od instalacji do terminowych aktualizacji. Możesz wdrożyć tyle usług, ile chcesz, kupując je.

Bardziej elastyczne dostosowywanie — Kolejną różnicą między Office 365 a Serwerem Exchange On-Premise jest to, że ten drugi zapewnia większą elastyczność w zakresie integracji z aplikacjami innych firm. Łatwiej jest łączyć Exchange i inne aplikacje hostowane w tej samej sieci lokalnej.

Odpowiedzialny za przechowywanie danych – Administratorzy są całkowicie odpowiedzialni za wprowadzanie wszystkich zmian w Twoich usługach. Decyzje dotyczące tworzenia kopii zapasowych oraz miejsca ich przechowywania są podejmowane przez administratorów. Twoje dane są przechowywane na taśmach, dyskach online lub na zdalnych serwerach.

Wady Exchange On-Premise

Szanse na utratę danych — ponieważ dane w programie Exchange On-Premise są przechowywane lokalnie, w przypadku jakiejkolwiek awarii i przy braku procedury odzyskiwania danych po awarii, całe dane można utracić.

Droga inwestycja — największą różnicą między Exchange On-Premise a Office 365 jest duża inwestycja w sprzęt, oprogramowanie, licencje i roboczogodziny do obsługi danych na serwerze. Inwestycja początkowa to nie jedyna rzecz, o którą należy się martwić. Terminowa aktualizacja jest niezbędnym czynnikiem, aby nadążyć za aktualnymi trendami technologicznymi na rynku.

Troska o bezpieczeństwo — administrator Exchange musi być proaktywny, konfigurować sieć, platformę Exchange i inne systemy w celu radzenia sobie z zagrożeniami bezpieczeństwa. W przypadku, gdy administrator w organizacji nie jest w stanie tego zrobić, organizacja będzie musiała zatrudnić do tego specjalistów lub ryzykować ich utratą.

Podsumowanie

Potrzeby biznesowe każdej firmy różnią się w zależności od posiadanej infrastruktury, budżetu i posiadanej siły roboczej. Rozwiązanie, które okaże się skuteczne dla jednego, może okazać się ryzykowne dla drugiego. Dlatego każda organizacja w oparciu o zalety i wady usługi powinna zdecydować, którą z nich użyć między Exchange On-Premise lub Online dla swojej organizacji. Organizacja powinna dokładnie sprawdzić różnice między usługą Office 365 a lokalnym serwerem Exchange.